and so it begins! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Thalita Hoek - WaarBenJij.nu and so it begins! - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Thalita Hoek - WaarBenJij.nu

and so it begins!

Blijf op de hoogte en volg Thalita

29 Juli 2014 | Brazilië, Florianópolis

gegroet allen!

Hier alvast een update over mijn aankomst in Brazilië, ik zal beginnen bij de vlucht. Door het noodweer in Nederland, had mijn vlucht naar Sao Paulo ongeveer 2 uur vertraging, wat op zich geen ramp was aangezien ik 5 uur de tijd had om over te stappen op Sao Paulo. Na een het opstijgen werd het vliegtuig bijna meteen geraakt door onweer. Dit gaf een enorme knal en gigantische lichtflits. Met de tragedie van de MH17 nog vers in het geheugen gaf dit nogal wat onrust in het vliegtuig, maar blijkbaar zijn vliegtuigen heel goed in staat om zo'n klap op te vangen door speciale apparatuur op de staart. De piloot vertelde dat er niks aan de hand was en we gewoon door konden vliegen, pfieuww. Daarnaast was de reis lang! 12 uur vliegen is eigenlijk gewoon niet grappig. Gelukkig zat ik naast leuke mensen; een meisje uit Denemarken die op het laatst wel van stoel wilde ruilen omdat haar schermpje kapot was gegaan en zij een film wilde kijken en ik eindelijk lekker naar buiten kon kijken (Brazilie van boven af ziet er al zo anders uit dan Europa!) en ik heb denk ik de beste zonsondergang ooit gezien, naast Beniraz op Ibiza. Hij zakte prachtig achter een landschap van wolken. Aan de andere kant zat ik naast een chinese zakenman die samen een taalcursus portugees wilde doen op het schermpje voor ons en daarna de hele vlucht drinken voor me heeft gehaald en mijn dienbladen heeft opgeruimd.

De overstap in Sao Paulo was 1 groot horrorverhaal. Ik moest mijn bagage ophalen en opnieuw droppen en inchecken. Ik heb niemand gevonden die engels sprak, maar met mijn steenkolen-portugees heb ik het toch weten te fixen. De vlucht naar Florianopolis was heel kort en prima. De zoon van mijn Braziliaanse supervisor haalde me van het vliegveld. Hij had een bordje gemaakt met mijn naam, super lief. Daarna kreeg ik een sight-seeing tour on the island. Het zag er allemaal best goed uit, al zag ik niet veel in het donker.

Op dit moment zit ik te typen in een super grote kamer met een twee persoonsbed, een grote kast, een immens bureau en een badkamer en-suite. Ik heb net ontbeten met mijn supervisor, een hele lieve vrouw, die me gelijk uitnodigde om volgende maand mee te gaan naar een belangrijke jaarlijkse conferentie voor sociaal-wetenschappellijk onderzoek in Buenos Aires. Wat een super kans! Ik ga het hier zeker naar mijn zin krijgen denk ik en ik houd jullie op de hoogte!

tchau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Florianópolis

Brazilie

Stage en master-onderzoek in Florianopolis

Recente Reisverslagen:

29 November 2014

mooie tijden en levenslessen

16 September 2014

de ups and downs

30 Augustus 2014

Dit is geen Bananenland

15 Augustus 2014

De eerste weken

31 Juli 2014

So far so good
Thalita

Thali in Brazil!

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 4575

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 06 Maart 2015

Brazilie

Landen bezocht: